RAPORT

Wojna na Ukrainie

Kłamliwy atak na TVP. Portal o2 przeprasza

To nie ja wystąpiłam w materiale Telewizji Polskiej o promocji na stacjach PKN Orlen – oświadczyła w rozmowie z portalem tvp.info Anna Poskrobko, pracownica Lasów Państwowych z Białegostoku. Media i internauci kłamliwie oskarżyli kobietę, że została „podstawiona” i chwaliła promocję programu VITAY. O rzekomej „manipulacji TVP” pisał m.in. portal o2.pl; teraz redakcja przeprasza za wprowadzenie czytelników w błąd.

Po publikacji tvp.info serwis TVN-u zmienia swój tekst z nieprawdziwymi informacjami

Premier Mateusz Morawiecki na początku czerwca cytował w Sejmie wypowiedź Grzegorza Schetyny z Platformy Obywatelskiej o tym, że „Polska jest na...

zobacz więcej

W poniedziałek TVP Info pokazało relację dziennikarza TVP3 Wrocław; materiał dotyczył promocji PKN Orlen dla klientów programu lojalnościowego VITAY.

W reportażu kierowcy tankujący na Orlenie chwalili nową promocję, która przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy. Dodatkowo dla klientów programu VITAY mających kartę dużej rodziny obniżka będzie większa i w ramach promocji będzie wynosić 40 groszy na litrze.

W materiale wystąpiła kobieta w czarnych okularach; mówiła, że „to bardzo dobre posunięcie, które zachęca ludzi do tego, żeby korzystać z naszych rodzimych źródeł energii”. – I dla nas, Polaków, jest jakaś zniżka do korzystania z tego. Pieniądze zostają w Polsce, a my jesteśmy bardziej zadowoleni – mówiła kobieta.

Internauci, a w ślad za nimi pracownicy niektórych mediów – należący do Onetu serwis Plejada i serwis o2 Wirtualnej Polski – opublikowały artykuły, w których dziennikarzom Telewizji Polskiej zarzucono „manipulację”.

Premier: Nie będzie żadnych nowych opłat za drogi ekspresowe

Rząd nie wprowadzi żadnych nowych opłat za drogi ekspresowe dla samochodów osobowych - oświadczył premier Mateusz Morawiecki. Wspomniał przy tym,...

zobacz więcej

Według tych mediów występująca w materiale TVP kobieta w czarnych okularach to pracownica Lasów Państwowych Anna Poskrobko, która „została podstawiona”.

Jak się okazuje, jest to manipulacja. Portal tvp.info skontaktował się z Anną Poskrobko, pracownicą Regionalnej Dyrekcji LP w Białymstoku. Kobieta zapewnia, że to nie ona wystąpiła w materiale o cenach paliw. Dodaje, że w dniu tego nagrania była w Białymstoku, a nie w województwie dolnośląskim.

– W artykułach internetowych zostały umieszczone moje zdjęcia sprzed roku i zestawione z kobietą z auta z materiału TVP o cenach paliwa. W artykułach zarzuca się manipulację i oszukiwanie widzów. Osoba w reportażu pana Macieja Biskupa to zupełnie inna kobieta. Ma nawet inny głos i nie jest do mnie podobna. Nagranie z materiału TVP zostało wykonane na Dolnym Śląsku. Ja mieszkam i pracuję w Białymstoku. 27 czerwca (w dniu nagrania – przyp. red.) byłam w Białymstoku – oświadczyła Anna Poskrobko.

I dodała, że ani pracownicy Plejady ani o2.pl nie zwrócili się do niej z prośbą o komentarz przed publikacją swoich artykułów.

Szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski skomentował, że Plejada i o2 dopuściły się „skandalicznej manipulacji”. „Dość oszczerstw i szczucia na dziennikarzy TVP! Od redakcji portalu o2.pl Plejada.pl żądam sprostowania nieprawdziwych informacji” – napisał.

W środę po południu redakcja o2.pl opublikowała przeprosiny, w których przyznaje się do wprowadzenia użytkowników w błąd i „braku należytej staranności” w zamieszczonym na stronie artykule.

Błędnie kierując się doniesieniami innych mediów, zasugerowaliśmy, że bohaterką reportażu »Wiadomości« o niższych cenach paliw na Orlenie jest Anna Poskrobko, znana widzom z materiałów TVP jako turystka i pracownik Lasów Państwowych. Jednocześnie zapewniamy, że jest to odosobniony wypadek przy pracy, a intencją redakcji nie było wprowadzenie czytelników w błąd” – dodano.

Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne
źródło:
Zobacz więcej