RAPORT

Imigranci na granicy z Białorusią

„Wyborcza” przeprasza szefa InPostu. „Okazało się, że to nieprawda”

Kolejne przeprosiny gazety (fot. Shutterstock/Karolis Kavolelis)
Kolejne przeprosiny gazety (fot. Shutterstock/Karolis Kavolelis)

Redakcja „Gazety Wyborczej” przeprasza szefa spółki InPost Rafała Brzoskę za tekst dotyczący transakcji jego cypryjskich spółek. Stało się to wskutek porozumienia stron. „GW” ma uniknąć w ten sposób procesu sądowego.

„Wyborcza” kasuje własny artykuł i przeprasza: „Ten paszkwil nie powinien był się ukazać”

„Gazeta Wyborcza” opublikowała przeprosiny za tekst opublikowany przed weekendem w magazynie „Wolna Sobota”. „Artykuł ten nosi wszelkie cechy...

zobacz więcej

Chodzi o publikację „Cypryjskie kombinacje twórcy InPostu” ws. Pandora Papers z 4 października 2021. W artykule „Wyborcza” opisywała operacje finansowe spółek prezesa InPostu Rafała Brzoski. W artykule sugerowano, że miały one na celu zaniżenie podstaw opodatkowania.

Jak informowały media, do redakcji gazety wpłynęło pismo prawników Brzoski, w którym szef InPostu wytykał błędy merytoryczne w tekście, wskazując m.in., że nie wszystkie podawane przykłady transakcji miały choćby miejsce. W liście wezwano redakcję „GW” do zaprzestania naruszania dobrego imienia szefa InPostu.

W „Wyborczej” uznano, że lepiej opublikować przeprosiny niż iść do sądu i po ewentualnym procesie płacić – jeśli tak zdecydowałby sąd – gigantyczne odszkodowanie; była nawet mowa o kilkuset tys. zł.

Kolejne przeprosiny „GW”. Gazeta kombinuje, jak nie trafić do sądu za Pandora Papers

„Gazeta Wyborcza” na mocy porozumienia ze spółką InPost ma opublikować przeprosiny wobec szefa spółki Rafała Brzoski – informuje nieoficjalnie...

zobacz więcej

We wtorek na drugiej stronie gazety opublikowane zostały przeprosiny. Gazeta przyznaje, że w artykule opartym na dokumentach z międzynarodowego projektu dziennikarskiego „Pandora Papers”, opisała transakcje z udziałem cypryjskich spółek w Grupie Integer pana Rafała Brzoski, twórcy InPostu Paczkomaty.

„Cytowany przez nas w dobrej wierze ekspert wyraził w artykule opinię, że pożyczki udzielane cypryjskim spółkom przez polskie podmioty ww. grupy mogą służyć obniżeniu podstawy opodatkowania tych polskich podmiotów. Okazało się, że to nieprawda. Opisane transakcje według reguł podatkowych nie mogły obniżać należnego w Polsce podatku spółek Grupy Integer ani tym bardziej pana Rafała Brzoski” – czytamy w oświadczeniu.

„Przepraszamy pana Rafała Brzoskę za przytoczenie błędnej opinii oraz nieuzasadnioną wymowę artykułu, która mogła wpłynąć na negatywny odbiór jego legalnych interesów” – zakończono.

W weekend „GW” opublikowała inne oświadczenie, w którym zastępca redaktora naczelnego Jarosław Kurski przepraszał PAN i czytelników za – jak to określił – paszkwil opublikowany w sobotnim magazynie.

Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne
źródło:
Zobacz więcej