RAPORT

Rosja gotowa do inwazji na Ukrainę

„Wyborcza” napisała o skandalu na granicy. Teraz nagle zmienili tekst

WOT odpowiada na mocny artykuł „Gazety Wyborczej” (fot. WOT)
WOT odpowiada na mocny artykuł „Gazety Wyborczej” (fot. WOT)

„Oto z jaką lekkością dziennikarze »Gazety Wyborczej« kłamią i manipulują odbiorcami” – napisał na Twitterze rzecznik WOT płk Marek Pietrzak. Przedstawiciel Terytorialsów pokazał zrzuty ekranu wskazujące, że pracownicy Agory po 20 godzinach zmienili treść tekstu, w którym zarzucali żołnierzom traktowanie imigrantów „jak bydło”. Część artykułu zniknęła. Edycji miały także ulec posty umieszczane przez „Wyborczą” w mediach społecznościowych.

Media zaatakowały rzeczniczkę SG. Ujawnia, jak zareagowali jej koledzy z pracy

Straż Graniczna jest pomawiana przez niektóre media o zbrodnie; ostatnio krytykowana jest jej rzeczniczka Anna Michalska. W jednym z artykułów...

zobacz więcej

„Oto cała prawda i rzetelność »Gazety Wyborczej«. Rozmówca, na którego w kłamliwym artykule powoływała się red. Klimowicz, zaprzeczył, jakoby użył takich słów” – pisze w sieci płk Marek Pietrzak. Rzecznik Terytorialsów dodaje, że redakcja po 20 godzinach zmieniła treść artykułu.

Żołnierz pokazuje zrzuty ekranu wskazujące, że z tekstu lewicowego dziennika zniknęły fragmenty o tym, jakoby przedstawiciele WOT traktowali cudzoziemców „jak bydło” i kazali im klęczeć przy drodze”.

Zobacz także:   Żołnierz WOT ocalił z pożaru dziewczynkę. Po chwili nastąpił wybuch

„Oto z jaką lekkością dziennikarze »Gazety Wyborczej« kłamią i manipulują odbiorcami” – napisał Pietrzak. Dodał, że korekcie uległy także treści wpisów „Wyborczej” na Facebooku.

Białoruska propaganda zachwycona akcją polskiej opozycji. Przekaz idzie w świat

Politycy PO i Lewicy wzięli udział w proteście przeciwko wstrzymywaniu przez rząd fali imigracji. Manifestację, na której prezentowano skandaliczne...

zobacz więcej

O co chodzi w całej sprawie?


Przypomnijmy, że żołnierze WOT zostali zaatakowani przez „Gazetę Wyborczą”. W tekście na portalu dziennika napisano, że Terytorialsi najgorzej traktują imigrantów docierających do Polski. „Gorzej niż bydło” – stwierdzono.

Anonimowy informator Anatol (rzekomy właściciel weekendowego domu w Bachurach w gminie Michałowo) mówił w „Wyborczej”: „Widzę, jak przy drodze klęczą mokrzy ludzie, ręce im każą trzymać za głową. Co wy wyrabiacie? – pytam. Nic nie odpowiadają”.

Zobacz także:   Żołnierz WOT ocalił z pożaru dziewczynkę. Po chwili nastąpił wybuch

Rzecznik 1 Podlaskiej Brygady Obrony Terytorialnej skontaktował się z autorką tekstu, by zapytać ją o sensacyjne doniesienia. Jak przekazał rzecznik WOT płk Marek Pietrzak, dziennikarka miała wówczas odpowiedzieć: „Nie znam szczegółów, zadzwonię do informatora”.

„Dno!” – skomentował krótko Pietrzak, szef Oddziału Komunikacji Strategicznej w Dowództwie WOT.

Po pewnym czasie wojskowy dodał jeszcze jeden wpis: „Godziny mijają. Pani red. Klimowicz z Wyborczej nie odpowiada, mimo zapewnień, że »sprawdzi informatora«. Brawa za dziennikarską rzetelność!” – komentował.

Teraz Pietrzak przekazał, że „Gazeta Wyborcza” zmieniła treść swojego artykułu.

Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne Aplikacja mobilna TVP INFO na urządzenia mobilne
źródło:
Zobacz więcej