SERWIS

Tokio 2020: wyniki, starty i medale

Słuchacze „Trójki” nie dowierzają. Zobacz, co robił Marek Niedźwiecki

Marek Niedźwiecki (fot. PAP/Rafał Guz)
Marek Niedźwiecki (fot. PAP/Rafał Guz)

Marek Niedźwiecki nieoczekiwanie wycofał swój pozew sądowy, w którym domagał się przeprosin ze strony władz Polskiego Radia. Wcześniej za krzywdzące uważał zarzuty, jakoby miał wpływać na wyniki list przebojów. Teraz światło dziennie ujrzała jego korespondencja z pracownikami radia. Maile pochodzą z różnych okresów, ale dotyczą także maja 2020 roku i głośnego wydania, po którym Niedźwiecki odszedł z radia.

Tusk chce starcia z Kaczyńskim. Wiceminister stawia jeden warunek

Donald Tusk zapowiedział, że chce debaty z Jarosławem Kaczyńskim. Jak ocenia Błażej Poboży (wiceszef MSWiA, PiS), Tusk powinien najpierw wyjść...

zobacz więcej

W maju 2020 pierwsze miejsce w notowaniu Listy Przebojów Programu Trzeciego zajęła piosenka Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój”, nawiązująca do wizyty prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego na cmentarzu i odwiedzin grobu matki.

Kierownictwo programu zablokowało stronę, gdzie publikowane są wyniki LP3, a głosowanie zostało unieważnione. Dyrektor Programu Trzeciego Tomasz Kowalczewski podał, że podczas głosowania został złamany regulamin. Taką opinię przedstawiła też prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska, oświadczając, że unieważnienie tego notowania Listy Przebojów Trójki nie ma nic wspólnego z cenzurą. Mimo ich zapewnień, sprawa wywołała medialną i polityczną burzę.

Zobacz także ->  Premier o zamieszaniu wokół Trójki: Temat zastępczy

Marek Niedźwiecki odszedł z Polskiego Radia. Później jego pełnomocnik poinformował o wkroczeniu na drogę prawną. Dziennikarz domagał się m.in. przeprosin. – Stawianie nieprawdziwych zarzutów i to wyłącznie dla usprawiedliwienia swoich działań cenzorskich musi spotkać się ze stanowczym działaniem – przekazał prawnik.

PiS zadowolone po powrocie Tuska. Socjolog wyjaśnia powód

W nieoficjalnych rozmowach z politykami PiS słyszymy, że w ostatnich dniach odetchnęli z ulgą. Po pierwsze, Tusk wrócił jako szef PO i...

zobacz więcej

Ostatnio okazało się, że dziennikarz wycofał pozew, a teraz w sprawie pojawiły się nowe fakty.

Prawnik PR: Niedźwiecki dokonywał ingerencji


Portal gazeta.pl ujawnił dokumenty sądowe z procesu. Są to m.in. maile wysyłane ze służbowych adresów Niedźwieckiego oraz współpracującego przy liście przebojów Bartosza Gila. „Jak wynika z akt sprawy, Polskie Radio chciało udowodnić, że kształt Listy Przebojów Trójki nie był podyktowany jedynie głosami słuchaczy” – czytamy. Sam dziennikarz miał bowiem uznaniowo ingerować w kolejność prezentowania utworów.

Zobacz także ->  Kazik o zamieszaniu wokół LP3. „Nadal czuję się wolny”

W październiku 2020 r. w piśmie do Sądu Okręgowego w Warszawie radca prawny Polskiego Radia Ireneusz Misiejuk miał przedstawić służbowe maile Niedźwieckiego jako dowody. Przekonywał, że ostateczny kształt LP3 nie zawsze pokrywał się z wolą oddających głosy słuchaczy.

Mann do Trzaskowskiego w rozmowie „bez polityki”: Gdybym był pana doradcą muzycznym...

Wojciech Mann i Rafał Trzaskowski prowadzili w piątek wieczorem wspólną transmisję na żywo, podczas której rozmawiali m.in. o swoich gustach...

zobacz więcej

„Misiejuk argumentował m.in., że utwór »Twój ból jest lepszy niż mój«, choć był zaprezentowany na miejscu pierwszym, »nie znajdował się na tym miejscu w zestawieniu przygotowanym przez Bartosza Gila w oparciu o dane z głosowania«. Radca prawny zaznaczał, że Niedźwiecki dokonywał »ingerencji również w odniesieniu do innych utworów wbrew oddanym głosom słuchaczy«” – czytamy w tekście na gazeta.pl.

„Wrzućmy tego Beniamina na 30… i wtedy wypadnie”


Jak brzmią fragmenty maili, których treść ujawniono? To między innymi:

Zobacz także ->  Lichocka: Skończyły się czasy dziennikarzy podwieszonych pod polityków

„Gilu... to wirusujemy! Prawie jest OK, Jestem w niebie (utwór Fisz Emade Tworzywo - red.) zrzuć na 20 miejsce. Wywal Lao Che i Traperów. Wchodzą do top 30 Mortas i Morrissey. Na 50 wstaw Kozakiewicza (zamiast Podsiadły). I to tyle zmian na dziś... Dzięki M” – miał  pisać Niedźwiecki.

Roksana Węgiel będzie współprowadzącą „You Can Dance - Nowa Generacja”

Potrafi śpiewać, co pokazała w programie „The Voice Kids” oraz w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci. Ma też talent taneczny, co udowodniła w...

zobacz więcej

„Bartek... wrzucmu tego Beniamina na 30, a za tydzien lista bez emisji (TOP) i wtedy wypadnie. Bo inaczej sie go nie pozbedziemy… Kolejnosc w nawiasach, poczekalnia - jak wyjdzie. W razie czego - dzwon... M" – można przeczytać w innym z cytowanych maili.

"Bart... poproszę Fisz Emade na 20 i na 30 Morrissey, bo szkoda zyby wypadl po tygodniu. Reszta mniej wiecej..." – podaje portal.

Niedźwiecki się tłumaczy


Pełnomocnik Niedźwieckiego mec. Maciej Ślusarek informował wcześniej, że „system liczenia głosów był niedoskonały, przez co liczony za pomocą niego wynik głosowania wymagał ręcznego korygowania”.

Kulisy posiedzenia PiS. „U nich widać przerażenie”

Pod koniec tygodnia odbędzie się wyjazdowe posiedzenie klubu PiS. Jak słyszymy od polityków tej partii, będzie dotyczyło współpracy w obozie...

zobacz więcej

Ostatnio w podobnym tonie wypowiadał się sam dziennikarz. „Z uwagi na nieszczelność systemu do głosowania na listę były wprowadzane korekty wyników” – przyznał odpowiadając na pytanie przesłane przez gazeta.pl. Portal podkreśla jednak, że na kolejne z przesłanych zapytań Niedźwiecki już nie odpisał.

Zobacz także ->  Jest nowy dyrektor Trójki

Z kolei pytany o ingerowanie w kolejność utworów Bartosz Gil stwierdził: „O tym, że tak było, wiadomo co najmniej od czasu upublicznienia mojego listu do ówczesnego dyrektora pana Kowalczewskiego”. Dodał także, że „nie chce dać się wciągnąć w grę zaproponowaną przez byłego pracodawcę”, więc nie odpowiadał na kolejne z przesłanych mu pytań.

Wcześniej podtrzymywał z kolei opinię, że niektórzy artyści „pieczołowicie wyklikane po nocach wysokie miejsce na Liście Przebojów traktowali jako znakomite narzędzie promocyjne”, więc trzeba było się z tym jakoś mierzyć.

Sprawę chętnie komentują już poruszeni internauci i publicyści:

Twoje INFO - kontakt z TVP INFO

źródło:
Zobacz więcej