RAPORT

KORONAWIRUS: MAPY, STATYSTYKI, PORADY

Prezes PKN Orlen żąda przeprosin od „Gazety Wyborczej”

Przeprosin, zaprzestania naruszania dóbr osobistych, usunięcia kłamliwych materiałów i wpłaty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourettea domaga się od „Gazety Wyborczej” i jej dziennikarzy w wezwaniu przedsądowym Daniel Obajtek. Poinformował o tym we wtorek pełnomocnik Obajtka mec. Maciej Zaborowski.

Opozycja chce bojkotu Orlenu. Zybertowicz mówi o „szczególnej logice”

Politycy opozycji wezwali do bojkotu Orlenu po publikacji „Gazety Wyborczej” o Danielu Obajtku. – Logika opozycji polega na tym, że jeśli...

zobacz więcej

Adwokat podkreślił, że prezes Orlenu w tej sprawie występuje jako osoba prywatna.

Mecenas poinformował dziennikarzy na konferencji prasowej przed budynkiem Agory, że we wtorek wysłano ostateczne wezwanie przedsądowe do „Gazety Wyborczej”, wydawcy i dziennikarzy, którzy „przez ostatnie dni w sposób bezprecedensowy naruszali dobra osobiste Daniela Obajtka w postaci czci, dobrego imienia i prawa do prywatności”.

– Ostateczne wezwanie przedsądowe do zaniechania naruszeń zawiera kilka punktów. Po pierwsze, natychmiastowe żądanie zaprzestania jakichkolwiek dalszych naruszeń dóbr osobistych pana Daniela Obajtka. Po drugie, usunięcie z przestrzeni publicznej wszystkich materiałów, które zawierają nieprawdę i godzą w dobra osobiste pana Daniela Obajtka. Po trzecie, opublikowanie szeregu przeprosin przez wydawcę, redaktora naczelnego i dziennikarzy, którzy naruszyli dobra osobiste pana Daniela Obajtka – powiedział mec. Zaborowski.

Prezes Orlenu żąda wpłaty na cel społeczny


– I wreszcie żądanie zawiera kwestię wpłaty na cel społeczny kwoty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourette'a – zakończył mec. Zaborowski.

„Daniel Obajtek nie byłby tak ostro atakowany, gdyby nie miał sukcesów”

Tusk próbował zakpić z Obajtka. Suski: To jest po prostu zawiść

Donald Tusk wypowiada się źle o prezesie Orlenu Danielu Obajtku, bo dziś Orlen przynosi rekordowe zyski, a za rządów Tuska rekordowe zyski miały...

zobacz więcej

Wezwanie, o którym poinformował adwokat, ma związek z publikacjami „Gazety Wyborczej”. Dziennik napisał, że gdy Obajtek był wójtem Pcimia (2006-15), chciał zniszczyć firmę swojego wuja.

Choć jako samorządowiec nie mógł tego zrobić, kierował „z tylnego siedzenia” konkurencyjną spółką TT Plast. Potem skłamał w tej sprawie przed sądem – stwierdziła „GW”.

Według gazety, dowodem na to są nagrania rozmów Obajtka, którymi dysponuje; padają na nich wulgaryzmy, także pod adresem wuja.

„GW” publikuje kolejne nagrania


W środę „GW” napisała, że ujawnia nowe nagrania, które mają potwierdzać, że Obajtek jako wójt Pcimia wydawał dyrektorowi handlowemu firmy TT Plast o imieniu Szymon polecenia, jak zdobywać kontrahentów, dyktował ceny i marże – de facto kierował spółką.

O kim mówił Obajtek? Portal tvp.info ujawnia brudne interesy panów L.

Portal tvp.info otrzymał od Prokuratury Krajowej dane dot. karalności wujów prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka, prowadzących firmę Elektroplast....

zobacz więcej

Jak twierdzi „GW”, zeznając przed sądem w grudniu 2014 r., Obajtek skłamał pod przysięgą, że nie miał żadnych kontaktów biznesowych z TT Plast. To był proces o wyłudzenie unijnych dotacji przez jego wuja Romana Lisa, współwłaściciela konkurencyjnej spółki Elektroplast, z którym Obajtek był skonfliktowany.

Po zeszłotygodniowej publikacji gazety spółka PKN Orlen wydała oświadczenie.

„Tezy »GW« uderzają w wizerunek Orlen”


„Stawiane w artykule tezy, niemające potwierdzenia w faktach, a oparte na nagraniach, których pochodzenia, integralności, czasu i okoliczności utrwalenia nie sposób stwierdzić, uderzają w wizerunek PKN Orlen i naruszają dobre imię prezesa Daniela Obajtka. Publikacja ma na celu zdyskredytowanie prezesa zarządu spółki w momencie, gdy prowadzone są kluczowe inwestycje rozwojowe i procesy akwizycyjne” – napisano.

źródło:

Zobacz więcej