RAPORT

KORONAWIRUS: MAPY, STATYSTYKI, PORADY

Rosyjska telewizja państwowa posłużyła się wpisem Sommera o „rozpadzie Białorusi”

Rosyjska telewizja posłużyła się wpisem Sommera (fot. yt/60 минут)

Publiczna stacja telewizyjna Federacji Rosyjskiej Rossija 1 podczas jednego z programów zacytowała wpis związanego z Konfederacją publicysty Tomasza Sommera. Napisał on, że „w przypadku rozpadu Białorusi oczywistym jest, że Grodno powinno trafić do Polski”.

Giertych promuje teorię o rozbiorze Białorusi, Łukaszenka straszy Polską

W czasie, gdy wspierane przez Rosję białoruskie władze wzmacniają armię i stawiają w stan gotowości wojska przy granicy z Polską, w naszym kraju...

zobacz więcej

O wpisie na Twitterze Tomasza Sommera – redaktora naczelnego tygodnika „Najwyższy Czas” – zrobiło się głośno kilka dni temu.

Wobec trwających na Białorusi protestów przeciwko sfałszowanym wyborom i reżimowi Aleksandra Łukaszenki, publicysta związany z Konfederacją oznajmił, że białoruskie Grodno po „rozpadzie kraju” powinno należeć do Polski.

Wpis Sommera podawał dalej na Twitterze związany z opozycją mecenas Roman Giertych.

Wpisem Sommera posłużyły się rosyjskie media państwowe – wcześniej o rzekomych próbach anektowania Kresów Wschodnich mówił sam Aleksander Łukaszenka. Publiczny kremlowski kanał Rossija 1 w jednym z programów posłużył się słowami Sommera.

źródło:
Zobacz więcej