RAPORT

KORONAWIRUS: MAPY, STATYSTYKI, PORADY

Jak GW rozliczyła laurkę dla Trzaskowskiego? Nerwowa reakcja kierownictwa gazety

Tekst ukazał się pięć dni przed pierwszą turą wyborów (fot. Shutterstock/Anna Gawlik)

„Gazeta Wyborcza” opłaca w mediach społecznościowych artykuł-laurkę pod adresem władz Warszawy i Rafała Trzaskowskiego. Po tym, jak opisaliśmy sprawę na portalu tvp.info szef redakcji Samuel Pereira zadał publicznie pytanie, ile na tym zarobiła GW i jak to zostało rozliczone. Szef działu Kraj „Gazety Wyborczej”, Roman Imielski nie odpowiedział, a szef redakcji lokalnych tego pisma zareagował niezwykle nerwowo.

Laurka dla Trzaskowskiego w „GW”. Tekst sponsorowany

„Warszawa zmienia się na naszych oczach” – brzmi artykuł „Gazety Wyborczej”, podpisany jako „Materiał promocyjny partnera”. W tekście opisano, jak...

zobacz więcej

Sponsorowany tekst podpisany jako „Materiał promocyjny partnera” ukazał się na portalu wyborcza.pl 23 czerwca, a więc na pięć dni przed pierwszą turą wyborów prezydenckich, w których startuje kandydat PO i jednocześnie prezydent stolicy Rafał Trzaskowski. W publikacji gazety mocno wychwala się „zasługi” prezydenta Trzaskowskiego dla rozwoju stolicy.

Szef portalu tvp.info zadał publiczne pytanie kierownictwu gazety, ile na tym materiale zarobiła GW. Spotkało się ono z nerwową reakcją szefa redakcji lokalnych Mikołaja Chrzana. „Nie wierzę, cmokierzy z TVPiS zabrali się za pouczenia! Panie Pereira, różnica jest taka, że my zajmujemy się dziennikarstwem” – napisał kpiąco na Twitterze.

W odpowiedzi Samuel Pereira przypomniał m.in., jak GW publikowała listy poparcia dla Trzaskowskiego. „Odpowiem, jak powiecie, jak to zostało rozliczone” – napisał wówczas Chrzan, załączając link do materiału „Wiadomości” TVP.

„Pan mi łaski nie robi, ja zadałem Panu pytanie, a pańską rolą jest odpowiedzieć, a nie warunki stawiać czy jakiś ping-pong uprawiać” – odpisał szef portalu tvp.info.

źródło:
Zobacz więcej