GIF wstrzymał leki stosowane w leczeniu chorób żołądka. Jest wśród nich Ranigast

Przyczyną wstrzymania produktów jest zanieczyszczenie substancją czynną N-nitrozodimetylenoaminą NDMA (fot.Shutterstock/Jacob Lund)

Główny Inspektor Farmaceutyczny otrzymał informacje o zidentyfikowaniu zanieczyszczenia N-Nitrozodimetylenoaminą (NDMA) w niektórych produktach leczniczych zawierających substancję czynną Ranitidinum, znajdujących się w obrocie na rynkach innych państw. W związku z tym wydano 11 decyzji o wstrzymaniu dystrybucji popularnych leków stosowanych w leczeniu chorób żołądka.

Prażona cebula może szkodzić zdrowiu. Wycofano popularny produkt

Główny Inspektorat Sanitarny informuje, że ze sprzedaży wycofano produkt „Trader Joe’s Cebulka prażona 200g”. Przyczyną jest możliwość występowania...

zobacz więcej

Oto lista wstrzymanych leków:

Raniberl Max, tabletki powlekane 150 mg

Ranic, roztwór do wstrzykiwań i infuzji 10 mg/ml

Ranigast Max, tabletki powlekane 150 mg

Ranigast Fast, tabletki musujące 150 mg

Ranigast, tabletki powlekane 150 mg

Ranigast, roztwór do infuzji 0,5 mg/ml

Ranigast Pro, tabletki powlekane 75 mg

Ranimax Teva, tabletki powlekane 150 mg

Ranitydyna Aurovitas, tabletki powlekane 150 mg

Riflux, tabletki musujące 150 mg

Solvertyl, roztwór do wstrzykiwań 25 mg/ml

Informacje o zidentyfikowaniu zanieczyszczenia leków znajdujących się w obrocie na rynkach innych państw Główny Inspektor Farmaceutyczny otrzymał w systemie szybkiego powiadamiania Rapid Alert.

GIF wstrzymał obrót wszystkich wspomnianych produktów leczniczych w Polsce.

„Po analizie zebranego materiału GIF uznał, że w interesie społecznym jest prewencyjne wstrzymanie w obrocie wszystkich produktów leczniczych zawierających tę substancję czynną. Decyzje te oznaczają, że do momentu uzyskania potwierdzenia jakości tych produktów leczniczych obrót nimi (sprzedaż) jest wstrzymany we wszystkich hurtowniach i aptekach. Pacjenci posiadający produkty lecznicze, których dotyczą decyzje, powinni w pierwszej kolejności skonsultować się z lekarzem, celem ustalenia dalszego sposobu terapii” – ostrzega w komunikacie Główny Inspektor Farmaceutyczny.

źródło:
Zobacz więcej