„Polskie obozy śmierci” w artykule „Jerusalem Post” o chorwackich spa

Ambasador RP Marek Magierowski wezwał do poprawienia artykułu (fot. tvp.info/łz/TT)

Zwrot o „polskich obozach śmierci” pojawił się w izraelskim dzienniku „The Jerusalem Post”. Znalazł się on w artykule w ogóle nie dotyczącym Polski. Marek Magierowski, ambasador RP w Izraelu, natychmiast napisał do redaktora naczelnego gazety.

Znów „polskie obozy”. Kłamliwe sformułowania pojawiły się w mediach katalońskich

„Tak, Auschwitz był polskim obozem zagłady” – pisze publicysta Josep Garriga na portalu diaridetarragona.com. I dodaje, że troska Polaków o...

zobacz więcej

Kłamliwy zwrot został użyty w opublikowanym w niedzielę artykule dotyczącym… ośrodków spa w Chorwacji. Autor dowodził w nim, że podczas II wojny światowej faszystowscy Ustasze rywalizowali z nazistami w prześladowaniu Żydów.

„Zagrzebscy Żydzi byli mordowali w Jasenovacu, chorwackim obozie koncentracyjnym, którego działalność sprawiała, że nie trzeba było deportować Żydów do polskich obozów śmierci” – argumentował autor Buzzy Gordon.

Na użycie takich słów szybko zareagował ambasador Magierowski. „To niepojęte, że »The Jerusalem Post« użył skandalicznego zwrotu „polskie obozy śmierci” i to w artykule o spa. Pisanie na nowo historii i zniekształcanie faktów jest nie do zaakceptowania. Drogi Jaakovie Katzu (redaktor naczelny dziennika – przyp. red.), wie pan, że nie było »polskich obozów śmierci«, prawda? Proszę, niech pan to poprawi” – napisał na Twitterze.

„Panie Ambasadorze, zostało to poprawione w wydaniu internetowym” – odpowiedział Katz. „Artykuł został napisany przez zewnętrznego autora i niestety zwrot nie został wychwycony przez naszych redaktorów. Nie mam problemu z przyznaniem się do błędu. Mam nadzieję, że w Polsce, gdzie jestem teraz przeklinany ja, moja rodzina i moja gazeta, również zrobią to samo” – dodał.


źródło:
Zobacz więcej