Chłopiec połknął płyn do czyszczenia toalet. Policjanci eskortowali go do szpitala

Dzięki pomocy policji, do szpitala udało się dotrzeć najszybciej, jak to było możliwe (fot. KPP Środa Wlkp)

Funkcjonariusze policji ze Środy Wielkopolskiej eskortowali do szpitala roczne dziecko, które połknęło płyn do czyszczenia toalet. Chłopczyk musiał pozostać w szpitalu, ale jego życiu i zdrowiu nic już nie zagraża.

Pierwszy taki zabieg w Polsce. Uratowano 15-latka

Pierwszy w Polsce ratujący życie zabieg trombektomii mechanicznej w ostrym udarze mózgu u 15-letniego chłopca wykonali specjaliści Gdańskiego...

zobacz więcej

Dzielnicowy st. sierż. Krzysztof Wojtaszak i jego kolega sierż. Krzysztof Wiśniewski pełnili służbę w Krzykosach (Wielkopolskie), gdy podjechał do nich roztrzęsiony kierowca forda, prosząc o pomoc. W aucie znajdowała się jego żona i ich roczny synek; dziecko płakało. Mężczyzna poinformował funkcjonariuszy, że chłopczyk połknął płyn do czyszczenia toalet.

– Nie było się nad czym zastanawiać. Włączyliśmy sygnały świetlne i dźwiękowe, i ruszyliśmy w stronę Środy Wielkopolskiej, gdzie znajdował się szpital. Eskortowaliśmy rodziców i malucha kilkanaście kilometrów ruchliwą 11-stką – tłumaczył Wojtaszak.

Jak dodał, „znaczenie mogła mieć każda sekunda. Dziecko płakało, wymiotowało”.

W szpitalu dziecko otrzymało niezbędną pomoc medyczną. Musi w nim zostać, ale jego życiu i zdrowiu nic już nie zagraża.

Oficer prasowy KPP w Środzie Wielkopolskiej asp. Edyta Kwietniewska podkreśliła, że w Polsce odnotowuje się ok. 10-12 tys. zatruć rocznie, spowodowanych „przypadkowym” spożyciem chemii gospodarczej.

– Przeważnie dotyczą one dzieci w wieku od roku do pięciu lat. Wielu specjalistów zauważa, że opakowania wykorzystywane w chemii są niezwykle atrakcyjne dla najmłodszych, skupiających się na poznawaniu świata. Umieszczone w nich substancje mogą prowadzić do poparzeń układu pokarmowego i poparzeń skórnych. W przypadku wchłonięcia oparów lub pyłów mogą podrażniać układ oddechowy – podkreśliła Kwietniewska.

– Co ważne, do niektórych preparatów dodawane są substancje silnie trujące - np. metanol, który nawet po niewielkim spożyciu może powodować poważne konsekwencje zdrowotne – dodała policjantka.

źródło:

Zobacz więcej