100 mln zł dla branży gier wideo. „Pieniądze będą służyły rozwojowi polskiej gospodarki”

W ramach dwóch dotychczasowych edycji konkursu NCBR przyznało dofinansowania o łącznej wartości blisko 195 mln zł (fot. arch. PAP/Leszek Szymański)

Przedsiębiorcy i konsorcja naukowo-przemysłowe mogą ubiegać się o środki w konkursie GameINN organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Jego pula wynosi 100 mln zł. Celem jest wsparcie projektów związanych z branżą gier i rozwiązań wideo.

Ulgi podatkowe dla producentów gier wideo. Nowy projekt ministerstwa kultury

Ulgi podatkowe dla producentów gier wideo, którzy wykorzystują polski lub europejski dorobek kulturowy, zakłada projekt ustawy autorstwa...

zobacz więcej

NCBR ogłosiło trzecią edycję konkursu programu GameINN w środę w Warszawie. Nabór wniosków potrwa od 15 marca do 14 czerwca 2019 roku. GameINN jest dziś największym programem wsparcia dla branży gamingowej w Polsce – poinformowało NCBR.

„Sektor gier wideo to dynamicznie rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki oraz branża, w której powstają technologie wykorzystywane także w innych dziedzinach. Jestem pewien, że pieniądze przekazane beneficjentom programu przez NCBR będą służyły rozwojowi polskiej gospodarki, ale będą też realnie wspierały potrzebujących” – mówi cytowany w komunikacie NCBR wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

Celem tego programu sektorowego, realizowanego w ramach funduszy europejskich z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku.

„Program jest dedykowany całej branży gier wideo, a nie jedynie twórcom gier. Wnioski mogą składać zarówno pojedyncze firmy, jak i ich konsorcja z innymi przedsiębiorcami lub jednostkami naukowymi. Do tej pory w ramach dwóch konkursów GameINN sfinansowaliśmy prace w ramach 74 różnych projektów, a naszymi beneficjentami były przede wszystkim firmy z sektora MŚP” – podkreśla cytowany w komunikacie dyrektor NCBR prof. Maciej Chorowski.

Gry komputerowe mają już 70 lat. „Wywołały ważne procesy społeczne”

Gdy zimą 1948 roku opatentowano pierwszą grę komputerową, nikt nie spodziewał się, że to zaczątek nowego zjawiska kulturowego. – Historycy filmu...

zobacz więcej

W trzecim konkursie o dofinansowanie starać mogą się firmy, których projekty obejmują badania przemysłowe i eksperymentalne prace rozwojowe lub tylko te drugie. Przedsiębiorcy mogą także uzyskać dofinansowanie na prace przedwdrożeniowe, będące działaniami przygotowawczymi do wdrożenia wyników badań. Projekty mogą zostać dofinansowane kwotą od 400 tys. zł do 20 mln zł. Środki otrzymają tylko przedsiębiorcy oraz konsorcja naukowo-przemysłowe, których prace realizowane będą poza województwem mazowieckim.

W ramach dwóch dotychczasowych edycji konkursu NCBR przyznało dofinansowania o łącznej wartości blisko 195 mln zł. W pierwszej edycji, ogłoszonej w 2016 r., do przedsiębiorców trafiło ponad 105 mln zł, a w drugiej z 2017 r. kwota ta wyniosła ponad 88 mln zł - czytamy w komunikacie NCBR.

Do tej pory ze środków w ramach konkursu GameINN skorzystały m.in. CD Projekt, Transition Technologies, Tate Multimedia czy The Farm 51.


Program sektorowy GameINN powstał z inicjatywy przedsiębiorców stowarzyszonych w Porozumieniu Polskie Gry, w skład którego wchodzą m.in. takie firmy jak CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team czy 11 bit studios.

źródło:

Zobacz więcej