Wysokie odszkodowanie i przeprosiny na pierwszej stronie „Faktu”. Leszek Miller złożył pozew

Artykuł o synu Leszka Millera ukazał się 1 września (fot. arch.PAP/Leszek Szymański)

Przeprosin na pierwszej stronie „Faktu” oraz w sumie 1,5 miliona złotych zadośćuczynienia od wydawnictwa Ringier Axel Springer za wyrządzoną krzywdę żąda były premier Leszek Miller wraz rodziną – swoją żoną Aleksandrą i wnuczką Moniką.

„Przeproście mnie, żonę, wnuczkę”. Leszek Miller w przejmującym wywiadzie dla „Alarmu!”

– Od „Faktu” domagam się zadośćuczynienia materialnego. Uważam, że to powinien być taki przypadek, który zostanie w redakcji „Fakt” i w...

zobacz więcej

O tym, że rodzina Millerów domaga się przeprosin i zadośćuczynienia od gazety i jej wydawcy, były premier poinformował w wywiadzie dla programu „Alarm!” w TVP.

„Pozew o ochronę dóbr osobistych przeciwko wydawnictwu Ringier Axel Springer w związku z artykułem opublikowanym w dzienniku „Fakt” na temat śmierci syna Millera został złożony w czwartek w Sądzie Okręgowym w Warszawie” – poinformował mecenas Artur Wdowczyk, który z Karolem Świątkowskim reprezentują rodzinę Millerów.

Przeprosiny mają mieć format A4, czyli zajmować całą pierwszą stronę gazety. Dziennik „Fakt” ma przeprosić każdą osobę oddzielnie – Leszka, Aleksandrę i Monikę Millerów. Przeprosiny dla każdego z nich mają być publikowane na „jedynce” przez dwa dni. Oznacza to, że gazeta musiałaby drukować je w 6 kolejnych wydaniach.

Poza tym każda z pozywających osób żąda od wydawnictwa po 500 tys. zł, czyli w sumie 1,5 mln zł odszkodowania.

1 września tego roku w „Fakcie” ukazał się artykuł zatytułowany „Ojciec wybrał politykę, a syn sznur”. Napisano w nim, że „depresja, problem z alkoholem i rozpad małżeństwa zabiło jedynego syna Leszka Millera”.

Leszek Miller o bulwersującej okładce „Faktu”: Zrobiono to z premedytacją, żeby sprawić ból

– Tam nie było żadnej refleksji, że coś się złego stało… to się po prostu spodobało – powiedział Leszek Miller, odnosząc się do okładki dziennika...

zobacz więcej

Publikacja spotkała się z falą krytyki w mediach i zaowocowała rezygnacją redaktora naczelnego dziennika Fakt, Roberta Felusia, przyjętą przez zarząd Ringier Axel Springer Polska.

Leszek Miller junior zmarł 27 sierpnia. Prokurator Łukasz Łapczyński z Prokuratury Okręgowej w Warszawie poinformował wówczas, że wstępne ustalenia wskazują na to, że syn byłego premiera popełnił samobójstwo. Artykuł ukazał się w „Fakcie” 1 września w dniu pogrzebu.

Robert Feluś w oświadczeniu zamieszczonym na Twitterze przeprosił byłego premiera, jego rodzinę i czytelników „za treść i formę publikacji”.

„Wykazaliśmy się brakiem szacunku, przekraczając granicę dobrego smaku i zasad, które powinny przyświecać zawodowi dziennikarza. To nie powinno się było wydarzyć” – napisał.

źródło:

Zobacz więcej