Wybory 2020

Jak głosować w wyborach prezydenckich [PORADNIK]

Interwencja ambasady RP ws. „polskich obozów śmierci”. Włoski portal prostuje

Dziennikarze z włoskiego portalu „Il Sismografo” napisali w poniedziałek, że kobieta, która spotkała się z papieżem Franciszkiem, urodziła się w „polskim obozie koncentracyjnym”. Natychmiast interweniowały nasze służby dyplomatyczne. Krzywdzące sformułowanie zostało już usunięte. Mimo wielu apeli polskich władz, by nie używać określenia „polskie obozy śmierci”, nasze placówki na świecie odnotowują ponad 300 takich przypadków rocznie.

„Independent” poprawia błąd o „polskich obozach”. Reagowała ambasada

Brytyjski dziennik internetowy „Independent” opublikował w piątek artykuł o śmierci byłego strażnika niemieckiego nazistowskiego obozu...

zobacz więcej

– W związku z pojawieniem się wczoraj na jednym z włoskich portali artykułu, w którym zostało użyte sformułowanie „polski obóz koncentracyjny”, ambasada RP przy Stolicy Apostolskiej interweniowała w redakcji portalu – powiedział TVP Info Rafał Sobczak, dyrektor biura prasowego MSZ.

Polska ambasada wysłała list do redaktora naczelnego z prośbą o sprostowanie. – Dzięki skutecznej interwencji placówki ten wpis został poprawiony i błędnego sformułowania już nie ma. […] W zeszłym roku takich interwencji polskich placówek było 300, a w ostatnich latach – 900 – dodał Sobczak.

Poważanie watykanistów

Portal „Il Sismografo” jest uważany przez watykanistów za cenne źródło informacji. Jego dyrektor Luis Badilla napisał, że w czasie wizyty w Krakowie papież przyjął na audiencji Kanadyjkę węgierskiego pochodzenia, Angelę Orosz-Richt, jedyną kobietę, która urodziła się w obozie w Auschwitz i przeżyła jako niemowlę, ukrywana w baraku przez matkę.

Co napisał autor?

W tekście znajdowało się sformułowanie: „zbrodnie popełnione w polskim obozie koncentracyjnym”. Jednocześnie autor publikacji pisał o „nazistowskiej zagładzie”.

źródło:
Zobacz więcej