RAPORT

KORONAWIRUS: MAPY, STATYSTYKI, PORADY

Mężczyzna zmarł po przedawkowaniu paracetamolu. Lek zniszczył mu wątrobę i nerki

Zatrucie paracetamolem było przyczyną śmierci niespełna 60-letniego mężczyzny. Nie chorował przewlekle, był aktywny zawodowo, ale często zażywał lekki przeciwbólowe. Popularny lek zniszczył mu wątrobę i nerki. Mężczyzna w ciężkim stanie trafił na oddział anestezjologii i intensywnej terapii szpitala wojewódzkiego w Opolu. Pacjenta nie udało się jednak uratować.

Tanie leki z Polski wyciekają za granicę. Pacjenci cierpią, a hurtownie zarabiają

Chorzy na cukrzycę, raka czy po zawale serca mają problemy z wykupieniem recept. Tymczasem tańsze leki z Polski są hurtowo wywożone za granicę i...

zobacz więcej

– Przyjęliśmy go z pełnymi objawami ewidentnego zatrucia paracetamolem – powiedział „Gazecie Wyborczej” dr n. med. Józef Bojko, ordynator oddziału anestezjologii i intensywnej terapii w szpitalu wojewódzkim przy ul. Katowickiej. - Przekroczył dawkę opisaną na ulotce jako dopuszczalną – dodał.

Wiadomo, że mężczyzna był aktywny zawodowo i nie chorował na żadne choroby przewlekłe.

Pacjent trafił na oddział intensywnej terapii szpitala dopiero po trzech dobach od zażycia toksycznej dawki paracetamolu. Mężczyzna wcześniej przebywał w jednym ze szpitali powiatowych.

Zabrali Bieńkowskiej leki i dali kosmos. PE zatwierdził nową Komisję Europejską

zobacz więcej

„Procesu chorobowego nie udało się odwrócić”

- Było za późno, doszło do tak poważnych uszkodzeń wielu narządów, przede wszystkim wątroby i nerek, że nawet leczenie nerko- i wątrobozastępcze, czyli dializy tych narządów, niestety nie pomogło. Procesu chorobowego nie udało się odwrócić – powiedział dr Bojko w rozmowie z „GW”.

– Sprawa jest zaskakująca, ponieważ paracetamol to lek dostępny bez recepty. Każdy z nas może bez problemu go nabyć np. sklepach spożywczych czy na stacjach benzynowych – dodała Katarzyna Obarska-Marciniak, reporterka TVP Info.

źródło:
Zobacz więcej