„Nigdy w życiu żadnej instrukcji od Marka Dekana nie dostałem”

aktualizacja: 22:10 wyślijdrukuj
Axel Springer jest wydawcą m.in. „Faktu”, „Newsweek Polska” oraz portalu Onet (fot. PAP/DPA)

Prawo i Sprawiedliwość przyspiesza pracę nad ustawą dotycząca repolonizacji mediów. Jej projekt ma być przedstawiony jeszcze przed wakacjami. Prace trwają w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Nabrały tempa po liście szefa wydawnictwa Ringier Axel Springer. O liście rozmawiali goście programu „Minęła dwudziesta”.

– Nigdy w życiu żadnej instrukcji od Marka Dekana nie dostałem, każdemu, kto powie inaczej, jest kłamcą. List dotyczący wyboru pana Tuska został wysłany po wyborze pana Tuska nie przed wyborem, tylko kilka dni po – zapewniał Bartosz Węglarczyk z onet.pl.

– Niemcy traktują nas jak swoją kolonię medialną, żaden szanujący się kraj na to nie pozwoli – mówił z kolei Adrian Stankowski z „Gazety Polskiej”.

„Wiadomości” wyemitowały w czwartek materiał, w którym ujawniły fragment listu szefa Ringier Axel Springer Media AG Marka Dekana do pracowników koncernu.

„Ideologie i prymitywne ideologie przegrały z wartościami i rozsądkiem. Wyłącznym zwycięzcą nie jest jednak Donald Tusk, tak jak Kaczyński nie jest jedynym przegranym. Razem z Tuskiem wygrali Polacy - wszyscy ci, którzy są dumni z przynależności do Unii Europejskiej (...). Co do przegranych w tym starciu, to obok Jarosława Kaczyńskiego znalazła się dobra reputacja Polski jako rzetelnego partnera” – przeczytać można w piśmie, na które powoływały się „Wiadomości”. Ringier Axel Springer Media AG jest wydawcą m.in. „Faktu”, tygodnika „Newsweek Polska” oraz portalu Onet.

Wybrane dla Ciebie